Docenten tijdens netwerkbijeenkomst VECON Business School enthousiast over Ondernemerschapspel
De VECON Business School werd opmerkzaam gemaakt op het ondernemerschapsspel van LE-Network tijdens de studiedag van Platform VMBO Economie en Ondernemen. Op de uitnodiging van VECON Business School verzorgde LE-Network tijdens hun VECON-netwerkbijeenkomst het ondernemerschapspel LE-Game voor zo’n 20 geïnteresseerde docenten.
Al tijdens de plenaire opening door de gastsprekers werd min of meer onbewust al gewezen op het effect dat deelnemers ervaren als ze van LE-Game spelen. Zowel Tineke Rensen als Anja Cheriakova adviseerden de docenten al over het ondernemend opereren. Adviezen die door veel deelnemers ook werden opgevolgd in het ondernemerschapsspel.
Elke deelnemer van LE-Game ervaart min of meer automatisch dat hij uit zijn comfortzone wordt gehaald, als hij of zij het eigen ondernemerschap in deze gesimuleerde omgeving uitoefent. De opgedane (leer)ervaringen kunnen worden gebruikt om een eigen verhaal aan te koppelen.
LE-Network verzorgde workshop 10 in de tweede workshopronde. . In totaal stapten 20 nieuwsgierige docenten het lokaal binnen om het leereffect van het ondernemerschapsspel te beoordelen. De beste manier is inderdaad gewoon zélf doen, zélf ervaren. Na een speluitleg van een kleine 10 minuten, opereerden de docenten de rest van de speeltijd enthousiast als ondernemers.
LE-Network bedankt de organisatie voor de kans om de impactvolste leermethoude uit te dragen binnen het ondernemerschap onderwijs.
Gewoon doen! Hoe eerder je begint, hoe sneller je resultaat krijgt.Tineke Rensen, VECON Business School
This post is also available in: English